sponsor

sponsor

Slider

My Youtube Channel

Business

My Story

Technology

DIY

Agamaku

Picture Of the day

» » Lani kasi bakar jer....

Nak kemaskini blog ni perlukan kecekalan dan keinginan yang tinggi.Kalau tidak ianya sekadar hangat2 taik ayam jer..hiihi.. Hari n saya nak berkongsi kisah anak2 kita yang semakin hari semakin jauh tersasar. Kejadian ini berlaku di USJ 1 dikawasan perumahan kos rendah appartment angsana. Kejadian kebakaran yang cukup trajis ini menjadikan kita bimbang dengan kelakuan anak2 kita yang semakin ganas kebelakangan ini.



Sebelum ini kita disajikan dengan kisah kebakaran pusat tahfiz di kuala lumpur yang mengorbankan beberapa mangsa  atas sebab membalas dendam. Anak-anak yang terkorban ini menjadi mangsa kepada anak2 yang tidak diurus elok oleh keluarga masing2. Dengan keterlibatan dalam dadah dan bahan terlarang serta trend basikal lajak menjadikan mereka semakin liar saban hari.
Kali ini kita dikejutkan pula kisah kebakaran ratusan motosikal di flat angsana USJ1 juga di sebabkan dendam oleh anak2 remaja yang masih mentah. Keinginan mereka melakukan perkara ganas begini telah menyebabkan hidup masyarakat semakin dihimpit keresahan. Bayangkan apa yang ada dalam fikiran anak2 ini ketika hendak membakar kesemua motor2 yang diletakkan dibawah bangunan tersebut.
Video diatas ada perinciannya dan bagaimana teruk kebakaran itu terjadi yang pastinya tidak mampu dilakukan oleh orang2 yang waras. Dimanakah peranan ayah ibu dalam mendidik anak2 menjadi insan berguna pada masyarakat dan juga negara.

Agama jangan dikesampingkan dalam meniti hidup yang tersisa ini.
wallahuaklam

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply